dijous, 30 de setembre del 2010

4 Cursa de Falset

El dia de la Diada Nacional de Catalunya ja va sent tradició anar fins a la capital del Priorat per córrer la Cursa de Muntanya que allí organitzen. I aquest any, allí vam ser-hi una part del Calvarins (Xavi, Oscar i Joaquim (22 kms.) i Tomàs i Antonio Ruiperez (13 kms.).
Amb molt de retard, us passo breu resenya de com va anar tot plegat.
Passats uns pocs minuts de les 9 del matí, i amb una calor que ja es deixava notar, arrancava el gruix de participants a les dues curses, per enfilar cap a Sant Cristòfol, i després de baixar fins al costat de la carretera de Reus, tornàrem a pujar per arribar al camí de les Torres, i d'allí al Coll de Falset. D'allí, tram nou i molt corredor, baixada fins al Mas de Rafel, per un cop baix de tot, tornar a encarar costa amunt, per pujar fins dalt de tot del Coll de l'Eudalda. Durant la baixada, és on ja hi havia el punt de separació de les dos distàncies, i a partir d'allí, els que vam optar per la de 22 kms., ens quedava la pujada a la Creu del Terme, i la cirereta del pastís, la duríssima pujada al Grau de les Torres (curta però intensa, com el bon cafè, ... la calor que feia també va ajudar a que jo encara la patís molt més) , i d'allí fins al final, altre cop ascens a Sant Cristòfol, per deixar-se anar fins baix, a la magnífica Plaça de la Cuartera, on ens esperaven per animar-nos a l'arribada, i obsequiar-nos amb una excel-lent mostra d'obsequis dels amics prioratins, camiseta molt xula, i bany refrescant a les piscines municipals. Tot i que ja ho tenim per costum, no deixa de sorprendre l'excelent organització i l'ambient que hi ha en aquesta cursa, hem de felicitar als amics de Falset. A més, aquest any, el recorregut s'ha millorat. I molt. Hi trobareu les classificacions, accès a fotos i diplomes individualitzats, + fotos i tota la informació, a la seva pàgina http://www.cursadefalset.com/, sino la més, cada any una de les pàgines de curses més aconseguides i xules.
Ara, fins l'any vinent, a la propera Diada, que tornarem a Falset, a córrer la V Cursa de Muntanya de Falset.

A nivell motivació personal, les meves sensacions al acabar van ser que estic lluny de seguir al amic Xavi pel monte, però a poc a poc, amb aquestes curtides i aquests ritmes, puc agafar fons per encarar l'objectiu del 14N (MCD). A més, ara vindran altres sortides força interessants, que culminaran amb la V Cursa de Tivissa, el 10 d'Octubre.
Salut
By Bond, Kua Bond
pd.  no he trobat fotos de Tomàs "Kiprono" i d'Antonio (hi eren, us ho asseguro, si mireu les classificacions de la de 13 kms., veureu que vàren fer una gran carrera). A veure si l'Heura pot penjar-ne alguna de tot el grup; i de l'arribada, només puc accedir a la pròpia, ja que demanen identificació.