diumenge, 27 de març del 2011

Cursa de Muntanya de Les Fonts (Xerta)

El passat diumenge, 20 de Març, Xavi Alonso, Ginès cosí i Joaquim vam fer cap a la Cursa de Les Fonts de Xerta. El dia abans Xavi ja havia fet la Ultra de Les Fonts (55 kms.), seguint un recorregut que agafava una mica de cadascuna de les curses de Paüls, Alfara i Xerta. Va fer una gran Ultra, i li van quedar forces per tornar-hi diumenge, i segur que també hagués pogut fer la Nocturneta de divendres, ja que té motor per això i molt més. Si voleu llegir la seva crònica http://www.extremteamtivissa.blogspot.com/ , i si voleu llegir i veure fotos del conjunt de tota la UTX , aquí teniu http://www.utlesfonts.com/. Jo, com sempre faig, us explicaré una mica quines han estat les meves sensacions en la Cursa de Les Fonts, diumenge, prova pertanyent al Circuit de Curses de Muntanya de les Terres de l'Ebre.
Així, doncs, arribats a Xerta, anem a buscar dorsals, i compartim temps amb companys que porten el cap de setmana pel terme de Xerta, acumulant quilòmetres, cansament i perseguint el repte de ser Finisher. Aviat és la sortida, puntuals a les 8 del matí, i comencem a pujar. El recorregut de la Cursa no canvia de l'any anterior, així que com ja me'l conec, ja sé com haig de plantejar-lo. Tot i això, surto bastant fort, i al quilòmetre 8 ja veig que el meu grup no és el que tinc davant, sino el que vé darrera meu, així que baixo el ritme, que al 14 arribarà la brutal Coscollosa. Abans, al 11, Xavi ja em prèn el relleu, i li dic que faci, que jo tinc que seguir el meu propi ritme. I així, pujo caminant tota la Coscollosa (és pot pujar d'una altra forma???), i abans d'arribar dalt de tot, recupero l'alè i començo a agafar ritme, per preparar la baixada, per mi aquest any més dura que l'any passat, ó almenys això pensaven els meus turmells. Però bé, lo fotut ja havia passat, i ara tocava completar-ho. Va ser molt gratificant trobar-me a l'Heura i a la Berta a la Font Nova, estímul necessari per encarar les últimes dos pujades i agafar trote per fer els últims 5 quilòmetres fins a l'asfalt, i d'allí aproximació al poble i petit recorregut pels carrers de Xerta, per arribar al Pavelló, on el tracte de la gent fa que tots els mals desapareguin i ja et plantegis tornar-hi l'any vinent. Temps correcte (3 hs.46 min.), sensacions acceptables, cansament important, i dutxa amb constants pujades de bessons i quadríceps, que em van fer patir una mica. Després, però, tot genial. B. Ginès va arribar en 4 hs.16 min., amb la Thais de Tivissa www.tpentinat.blogspot.com com a companya de viatge, i molt content de com li havia anat. No para d'acumular quilòmetres, sense gaire recuperació, però diu que així li és més fàcil mantenir la forma. Doncs jo que me n'alegro per ell. Vinga, B. Ginès, que Paüls serà aviat, i ja saps que no ens la podem perdre.
Per acabar, felicitar a la gent de Xerta que va fer possible un cap de setmana com aquell, ja que com moltes vegades he explicat, tenir una cursa d'aquest nivell al costat de casa és realment gratificant per als que ens agrada fer muntanya, i si a més, en monten 3 i d'aquestes característiques, ja n'hi ha per treure's el barret. Moltes gràcies a tots els voluntaris de tots els avituallaments, i a tots els voluntaris que eren al pavelló fent-nos l'arribada més reconfortant. Moltes Gràcies a tots els xertolins/ines que ho han fet possible, i fins l'any vinent. Vull felicitar també a tots els que han estat finishers, d'una, de dos ó de totes les etapes. Finishers de l'UTX que ara em venen al cap : Xavvv, el mestre Benavent, la Thais, el Didac, el Jotabe (també, també), el gran Albert Giné "puça", la màquina Perales "lo cucut" i molta gent de la UEC-Tortosa, l'amic perellonenc Josep Boyer, i molts més. Moltes Felicitats , algun dia vull ser com ells .. ó si no pot ser, almenys que pugui acompanyar al amic Eduard Alonso en alguna de les seves pròximes curses, ja que diu que per fi ha trobat la distància ideal, per damunt de 50 quilòmetres, l'animal. Ai, senyor. Felicitats, Eduard, per la magnífica Ultra que has fet.

Salut.

by Kua